Etykiety

wtorek, 2 stycznia 2018

Tipi po raz pierwszy!

Przed świętami podjęłam się uszycia pierwszego w moim życiu tipi. Miało ono stanowić komplet z uszytym już jakiś czas temu koszem do pokoju małej Oliwki. Kosz na zabawki był co prawda w chmurki na czarnym tle, a w środku miał chmurki na różowym tle. 
Razem z mamą Oliwi ustaliłyśmy na początku, że żeby nie było za ciemno i zbyt mrocznie, to tipi miało być z różowego materiału w chmurki z czarnymi dodatkami. Jednak różowego materiału nie mogłam nigdzie znaleźć. Doszłyśmy wiec do wniosku, że chmurki na czarnym tle będą się ładnie komponować z kropelkami na różowym tle. 
Tak wygląda efekt końcowy.
Szycie tego tipi zajęło mi sporo czasu. Jednak efekt końcowy jest bardzo fajny. Zadbałam o każdy szczegół.
Tipi to ma podstawę na bazie kwadratu o boku ok 120 cm. Jest więc bardzo duże. Spokojnie się w nim sama zmieściłam.
Mata do tipi miała być grubsza. Wypełniłam ją więc podwójną warstwą owaty o grubości łącznej 4 cm.  Całość przepikowałam dookoła, żeby owata nie przesuwała się podczas użytkowania ani podczas prania. 
Mata ma w każdym roku troczki do przywiązania jej do kijów. Dzięki temu dodatkowo stabilizuje ona całą konstrukcję tipi. 
W środku tipi znajduje się kieszeń z 2 przegrodami na zabawki. 
Na jednej ze ścianek znajduje się okienko ze sztywną ceratą w środku. Okienko można zasłonić za pomocą rolety. 
Mam nadzieję, że tipi będzie dla Oliwki świetnym miejscem do zabawy zarówno samemu jak z koleżankami :)

12 komentarzy:

  1. Śliczna praca. Przypomniałaś mi moje pierwsze i jedyne tipi uszyte moim dzieciom do ogrodu. Było z resztek, wiązane na szczycie do grubej czeresniowej gałęzi, bo pod czereśnią dzieci miały swój plac zabaw. Służyło im wiele lat.

    OdpowiedzUsuń
  2. Rewelacja, super połączenie materiałów. Pomyślałaś o wszystkim ciepłe podłoże, okienko, firanka i kieszonka - PIĘKNE !!!

    OdpowiedzUsuń
  3. Cudowny projekt i fantastyczne wykonanie, jak zwykle z resztą :) uwielbiam Twoją dbałość o detale :) szkoda, że mam zbyt małą powierzchnię mieszkalną bo chętnie bym takie tipi dziewczynom zamówiła. Niestety ściany nie chcą się rozciągać ;)

    OdpowiedzUsuń
  4. Wspaniała powierzchnia zabawowa. W takim tipi wyobraźnia kipi.

    OdpowiedzUsuń
  5. Uroczy namiot, sama taki bym chciała mieć, a już dzieckiem nie jestem ;)

    OdpowiedzUsuń
  6. Dopracowany ten namiocik. Sama bym w takim poleżała :-)

    OdpowiedzUsuń
  7. Genialne! Bardzo mi się podoba :)

    OdpowiedzUsuń
  8. tipi piekne :) i budzi wspomnienia - miałyśmy zsiostra kiedys taki domek materiałowy ^_^
    kolorystyke i wzorek dobrałyście naprawde super

    OdpowiedzUsuń