środa, 29 czerwca 2016

Poduszka podróżna fana BMW

Poduszki z logiem BMW szyte przeze mnie budzą duże zainteresowanie. W ciągu roku uszyłam już ich kilka i każda trafiła do fana tej marki. Teraz koleżanka, która już kiedyś poprosiła mnie o uszycie okrągłej poduszki, po raz kolejny zwróciła się z prośbą o uszycie czegoś z tym logiem. Niestety niewiele pomysłów na to miałam....w sumie to tylko jeden - poduszka podróżna. 
Uszyłam więc taką poduszkę:
Naszyte loga są filcowe. Literki są malutkie - naszywałam je ręcznie. 
Czarną bawełnę połączyłam z szarym minky. Myślę, że poduszka wyszła całkiem spoko :)

poniedziałek, 27 czerwca 2016

Czarna filcowa torba z detalami z czarnej eco-skóry

Czarne filcowe torby, choć nie są najpopularniejsze, to i tak dość często pojawiają się na moim blogu. Coraz częściej prosicie mnie o ich uszycie.
Dzisiaj przedstawiam Wam nową odsłonę filcowej torby z elementami z eco-skóry. Tym razem całą w czarnym wydaniu.
Poza kolorem nic się nie zmieniło. W takim razie która wersja kolorystyczna bardziej Wam się podoba?

piątek, 24 czerwca 2016

Wymianka u AnGer z okazji Dnia Prezentów

Oto efekt kolejne wymianki u AnGer. Tym razem była to wymianka z okazji ustanowionego przez Anię Dnia Prezentów. Wyminaka łańcuszkowa - do jednej osoby wysyłamy, a od innej otrzymujemy upominek.
Ja swoją paczkę przygotowałam dla Anity T. prowadzącej blog Robótkowy zakamarek. Dostałam od Anity podpowiedź, że lubi rzeczy w różowym i białym kolorze. Uszyłam wiec różową kosmetyczkę z szarym wykończeniem oraz 3 jasnoróżowe tulipany w białe kropki. Do tego dołożyłam 2 szydełkowe podkładki w fioletowym kolorze, które kiedyś do mnie trafiły i u mnie niestety leżakowały więc postanowiłam przekazać je dalej.  Całość dopełniły kosmetyczne i dekoracyjne przydasie, herbaty i słodkości. Mam nadzieję, że wszystko przypadnie do gustu i się przyda. I liczę, że Anita jest zadowolona :)
Ja z kolei swoją bardzo bogatą paczkę dostałam do cudownej Agaty prowadzącej boga kreatywnybazarek.  Tak bogatej paczki i trafionej w moje gusta się nie spodziewałam - piękne decupagowe gadżety, cudne podkładki pod gorące rzeczy, zapachy rożnego typu, bransoletki, radosna broszurka, przydatny notes i słodkości trafione w moje kubki smakowe! 
Agato bardzo, ale to bardzo dziękuję za piękne prezenty!

czwartek, 23 czerwca 2016

Komplet opasek PIN UP dla małej Oleńki

Proste i łatwe do uszycia opaski w stylu PIN UP mojego wykonania trafiły już do kilku dziewczynek.  Taki zestaw otrzymała ode mnie mała Ola. 
Składa się on z dwóch opasek uszytych z rozciągliwej bawełnianej dzianiny i zestawu 5 bawełnianych kokard: folkowej, w serduszka, fioletowej, niebieskiej i miętowej. 
Wszystko to, można dowolnie ze sobą zestawiać i dobierać do dowolnego stroju.
Tak wyglądają poszczególne kombinacje zestawień opasek i kokard:

wtorek, 21 czerwca 2016

Baletnica Margolcia

Kolejna króliczka baletnica wyszła spod mojej igły :) Tym razem imię miała jeszcze zanim powstała - Margolcia. 
Na jej spódnicę i opaskę zużyłam całą rolkę tiulu. Tiul w kolorze jasnego fioletu bardzo delikatnie się prezentował.
Początkowo miałam plan uszycia kolejnej baletnicy w bluzie. Dzianiny jakie mam są w intensywnych kolorach, które przytłaczały by spódniczkę, a co za tym idzie całą króliczkę. Dlatego zrezygnowałam z pomysłu uszycia bluzy i postawiłam na bluzkę z bawełny w drobne różyczki.
Powstała bardzo delikatna i urocza króliczka. Ostatecznie na jej nodze zostało wyszyte imię Margolcia - zgodnie z życzeniem zamawiającej. Nie zdążyłam jednak tego utrwalić na fotografii.

niedziela, 19 czerwca 2016

Miętowy zestaw zabawek sensorycznych

Mięta to w genderowej dziewczęcej kolorystyce świetny zamiennik różu. Ostatnio uszyłam uroczy komplet sensorycznych zabawek dla małej dziewczynki właśnie w tym kolorze. I mimo, że na zdjęciach na miętę może on nie wyglądać, to jednak uwierzcie mi - to jest miętowa bawełna w groszki! ;)
Moje żyrafy są Wam już dobrze znane. Jednak żyrafa w tym kolorze, to nowość u mnie :)
Z kolei ta szmatko - przytulanka jest największa jaką do tej pory uszyłam - ma ok 20x25 cm. Miętową bawełnę połączyłam z fioletowym minky. Wszyłam 3 tasiemki do ciągania. W środku nie ma szeleszczącej folii - dzięki temu dziecko będzie mogło spokojnie spać z tą przytulanką :)

piątek, 17 czerwca 2016

Marynistyczny kocyk dla maluszka

Nawiązując do rozpoczętego sezonu żeglarskiego przyszło mi uszyć milutki kocyk dla maluszka w marynistycznych klimatach. Kocyk wydawałoby się, że dla chłopca, a będzie dla dziewczynki. Odchodzimy od gender! Dla dziewczynki nie tylko róże i fiolety! Dlaczego nie piękny ciemny niebieski i bawełna z marynistycznym motywem? Szczególnie, że kocyk trafi do córki chłopaka, którego życie wiąże się z pływaniem wielkimi statkami. ;)
O tym, że kocyk ma być w takich klimatach zostałam z góry poinformowana. Ostatecznie wybrana została genialna bawełna z miętowymi i granatowymi sterami i śliczne ciemno-niebieskie minky.
Całości dopełniły charakterystyczne dla moich kocyków tasiemkowe sensorki.
I przyznać się muszę, że osobiście oszalałam na punkcie tego kocyka, bo dla mnie kolor i wzór jest genialny.

czwartek, 16 czerwca 2016

Poduszka Świnka Peppa - odsłona nr II

Świnka Peppa, to chyba najpopularniejsza bajka wśród małych dzieci. Poduszka z jej tytułową bohaterką, jaką uszyłam przed świętami bardzo się spodobała wielu osobom. Ostatnio uszyłam podobną. Tym razem dedykowaną dziewczynce.
Bazą poduszki została miętowa bawełna w groszki. Z drugiej strony wykorzystałam szare minky, czyli połączenie kolorystyczne podobne jak w przypadku jednej z poduszek dla Amelii.
W momencie szycia okazało się, że nie mam czerwonego filcu. Na szczęście znajomy zaopatrzył mnie w dużą ilość próbek materiałów tapicerskich. Wśród nich znalazłam mięciutki materiał przypominający zamsz, który wykorzystałam przy aplikacji Świnki Peppy.

wtorek, 14 czerwca 2016

Mała elegancka czarna filcowa torebka

Wcześniejsze szyte przeze mnie filcowe torebki należały do tych o większych rozmiarach. Teraz czas na pierwsza małą, zgrabną torebkę. Czyli taką nie do pracy, nie na zakupy, ale w sam raz na wieczorny spacer, wyjście do pubu, itp. 
Torebka ma wymiary ok 30 cm długości (w najdłuższym miejscu), 24 cm wysokości, a dno ma szerokość ok 9 cm. 
Ta torebka miała mieć stonowaną kolorystykę i przewagę czarnego. Sam czarny wyglądał smutno. Urozmaicona została więc akcentem z materiału tapicerskiego w biało-czarną pepitkę, który naszyłam na klapkę. Tu zaznaczyć muszę, że jest to pierwsza torebka z klapką, jaką uszyłam.
W środku torebka ma jedną główną kieszeń (jak na torebki tej wielkości jest ona dość pojemna) oraz małą kieszonkę zapinaną na zamek. Cała torebka zapinana jest na zatrzask magnetyczny.
Mocowanie długiego czarnego paska wygląda w ten sposób.  Do jego wykonania po raz pierwszy wykorzystane zostały pewne elementy zestawu kaletniczego, w który zaopatrzyłam się zimą, i który do tej pory leżał bezużyteczny.
I jak oceniacie taką małą torebkę?

niedziela, 12 czerwca 2016

Słonie dla maluszków

Słonie też cieszą się u mnie ogromnum powodzeniem. Są to bardzo urocze zabawki dla maluszków, które pobudzają ich zmysły za pomocą prostego elementu - szeleszczącego uszka. 
Dodatkowo uszy słoni obszywam ostatnio z jednej strony mięciutką i miłą w dotyku cienką dzianiną - podobnie jak to było również w przypadku żółtego słonia.

Oto różowy słoń idealny dla małej dziewczynki:
A to bardzo podobny słonik idealny dla małego chłopca:

piątek, 10 czerwca 2016

Żyrafy - ulubieńce najmniejszych maluszków

Żyrafy, to hit szyciowy wśród moich wytworów dla maluszków. Z relacji niejednego już rodzica, którego dziecko bawiło się taką żyrafą wiem, że jest to jedna z ulubionych pierwszych zabawek, która zazwyczaj jest wymemłana w każdy możliwy sposób i w każdą możlią stronę. Teraz doszło już do tego, że nie tylko sama je prezentuję maluszkom pojawiającym się na tym świecie, ale także doradzam innym, którzy proszą mnie o uszycie czegoś, że taka właśnie żyrafa dla noworodka będzie najlepszą zabawką. 
Jako, że nie ma miesiąca, żeby choć jedna taka żyrafa nie powstała, to dziś prezentuje Wam małą galerię zbiorczą żyraf, które powstały w ostatnim czasie.

Te 2 żyrafy to prezenty dla 2 chłopców. O uszycie zielonej zostałam poproszona, a jasno-niebieska to mój prezent, który trafił do małego Cezarego - odważnego chłopca, któremu bardzo spieszyło się na ten świat ;) 
Z kolei ta żyrafa trafiła do małej dziewczynki. 
A różową żyrafę szyłam po raz pierwszy :)

środa, 8 czerwca 2016

Podaj dalej - paczki wysłane

Na blogu Lexie's Art dołączyłam do zabawy PODAJ DALEJ. Po otrzymaniu drobiazgów od autorki tego bloga ogłosiłam zabawę u siebie. Paczki z gadżetami ode mnie przygotowałam dla 2 pierwszych zgłoszonych osób.
Każdą z nich zapytałam o preferencje. W jednym przypadku zostały one sprecyzowane, w drugim nie. I tak oto zrobiłam takie paczki:

Jedną ze zgłoszonych osób była Mamma Mai prowadząca blog Zakątek (nie)zwykłych pomysłów. Jej życzenia były sprecyzowane. Uszyłam więc folkową kosmetyczkę z czerwoną podszewką i zamkiem oraz poduszkę podróżną dla małej dziewczynki.
Kolejną ze zgłoszonych osób była jjka prowadząca bloga Rękodzieło Joanny/JJka/Joanna's crafts. Jej życzenie było niesprecyzowane. Miałam przygotować coś dla niej. Uszyłam więc 3 tulipany i większą kosmetyczkę.
Moje przesyłki dotarły już do dziewczyn. Teraz czas na to, żeby one ogłosiły zabawę u siebie.

poniedziałek, 6 czerwca 2016

Kolorowy wiosenny kocyk minky

Mówiłam Wam, że będzie wielki powrót do szycia kocyków, no i jest!
Dziś czas na zupełną nowość. Piękne fioletowe minky połączone z zupełnie nie szarą bawełną. ;) 
Tak jakoś wyszło, że do tej pory łączyłam minky w tym kolorze z szarymi bawełnami. Tym razem kolor bawełny nie był sprecyzowany. Postanowiłam więc zmienić konwencję i uderzyć w jakiś inny wzór i kolorystykę. Wybór bawełny pozostawiono mi. Wybrałam więc kolorową wiosenną łączkę.
Kocyk ten, to drugi po kocyku w ekstrawaganckie koty koc bez ociepliny w środku idealny na letnie dni. 
Kocyk został zamówiony w komplecie z fioletową żyrafą. Zarówno taki rodzaj koca jak i dokładnie taka żyrafa zostały przetestowane wcześniej przez znajomą i jej małą córeczkę. Sprawdzone rzeczy postanowiła sprezentować teraz swojej znajomej. Cieszę się, że rzeczy szyte przeze mnie się sprawdzają :)

sobota, 4 czerwca 2016

Etui na smartfon - kwiaty folklove

Jak wykorzystać folkową bawełnę, żeby powstałą ciekawa aplikacja na filcowym etui na smartfon? To był zagwozdka! Etui to niewielka forma, a folkowy wzór jest sporych rozmiarów. Naszywane aplikacje nie są duże. 
Po kilku dniach zastanawiania i przechodzenia od jednego pomysłu do drugiego postawiłam na taką aplikację!
Z bawełny wycięłam jedne z najmniejszych kwiatków i naszyłam ten wzór na filc. Zmieścił się idealnie. Całość obszyłam gęstym zygzakiem. Nie chciałam mieszać tu z kolorami, dlatego do obszycia wybrałam czarną nitkę.

czwartek, 2 czerwca 2016

Wzięłam udział w III i IV części wymianki zakładkowej

To dwie kolejne wymianki zakładkowe u Czarnej Damy na blogu Misiowy Zakątek, w których wzięłam udział. 
Tematem pierwszej z dwóch wymianek był kryminał, a w paczce miała znaleźć się tylko zakładka bez dodatkowych upominków. 
Los sprawił, że zostało mi przydzielone wykonanie zakładki dla Lucy z Mazur prowadzącej blog okienko - Lucy.
Długo zastanawiałam się jaką zakładkę uszyć. Pomocnika w wymyślaniu miałam i tak powstała kompilacja różnych pomysłów - zakładka prosto z miejsca zbrodni! 
Swoją zakładkę otrzymałam od Ana-lungs z bloga Nitkowe zapiski. Tematycznie rzeczywiście się zgadałyśmy :) Nie ma co! Na zakładce wykonanej przeze mnie miejsce zbrodni, a na tej, którą dostałam taśma zakazująca wstępu na teren miejsca zbrodni.
Polecam bloga Ana-lungs. Piękne rzeczy możecie tam zobaczyć. 

Kolejna wymianka nie była sprecyzowana tematycznie. Jedyny warunek był taki, żeby do zakładki dołączyć coś, z czego sporządzić można gorący napój idealny do książki. Moją zakładkę przygotowałam dla Jadwigi prowadzącej blog Sercem tworzone. Zakładka z wiosennymi motylami. Dołożyłam do niej kilka herbat o super smakach.
Z kolei ja dostałam śliczną decupagową zakładkę wraz z dużym zapasem herbat i słodkościami od Moniki prowadzącej bloga Monika na hamaku. Tego bloga również bardzo Wam polecam.

środa, 1 czerwca 2016

Opaska w stylu PIN UP w trzech odsłonach

Przyznać się muszę, że już od jakiegoś czasu miałam w planach uszycie opasek w stylu PIN UP dla mojej małej bratanicy. Ciągle jednak wypadało tak, że szyłam coś zupełnie innego. W końcu jednak kupiłam rozciągliwą dzianinę typu cienka dresówka - idealną na takie opaski. Miałam w planach uszyć kilka opasek. Jednak plany się zmieniły. Uszyłam bowiem opaskę z wymiennymi kokardami. Każda kokarda mi inny wzór i kolor i każdą można zawiązywać w różnych miejscach opaski.
Pierwsza kokarda powoduje, że opaska jest bardzo radosna i kolorowa. Fokowy motyw wygląda świetnie!
Druga kokarda tonuje nieco opaskę, która sama w sobie ma żywy turkusowy kolor. To szara kokarda w groszki. Dzięki niej opaska łatwo dopasować do każdego stroju Helenki.
Kolejną kokardę uszyłam z kremowej bawełny w małe różyczki. To również bardzo uroczy zestaw.
P.S. Szycie samej opaski było na początku dla mnie niezłą zagwozdką! Tutorial na początku był dla mnie zupełnie niezrozumiały. W końcu jednak doznałam olśnienia i teraz uszycie takiej opaski, to dla mnie banał ;P