wtorek, 11 czerwca 2019

Małe listonoszki dla dzieci i dorosłych

Nie wszystkie moje listonoszki mają wymienne klapki. Są wśród nich także takie z 1 klapką wszytą na stałe.
Ostatnio uszyłam małe listonoszki dla 2 sióstr. Jedna z nich ma klapkę z bardzo modną ostatnio grafikę liści uszytą z weluru tapicerskiego. Druga ma klapkę z ekoskóry w trójkąty.
Trzecia torebka powstała z myślą o dorosłej osobie. Ma klapkę w ciekawy, ale jednocześnie uniwersalny wzór. Jest więc idealną torebką na codzień i na specjalne okazje :)

poniedziałek, 10 czerwca 2019

Wakacyjne poszewki na poduszki

Oto kolejna dawka poszewek na poduszki w bardzo modnych wakacyjnych worach!
Pierwsze poszewki uszyłam z pięknych i bardzo trwałych welurów tapicerskich. Zapinana są na zamki i pasują na poduszki 40 x 40 cm.
Kolejne poszewki, to poszewki bawełniane. One również uszyte są z tkanin w hitowe wzory sezonu letniego. Tym razem są dedykowane poduszkom o wymiarach 60 x 60 cm.

sobota, 8 czerwca 2019

Bucket bag x 2

Bucket bag to bardzo fajny rodzaj torby. Szczególnie sprawdza się latem. Są zgrabne, ale i bardzo pojemne. Dodatkowo wyglądają bardzo lekko i pasują do wakacyjnych stylizacji. 
Dziś mam dla Was dwie kolejne torebki tego typu:
Połączenie wodoodpornego poliestru z grafiką lilii i szarek ekoskóry. Dodatkowo zmienione są tu nieco proporcje - wysokość części z ekoskóry jest taka sama jak wysokość części w lilie. Zazwyczaj bowiem wysokość części z ekoskórą jest niższa niż ta z poliestru.
Kolejna torebka, to połącznie weluru tapicerskiego w piękne kwiaty i liście paproci z czarną ekoskórą. Proporcje materiałów są tu standardowe.
Obie torebki to typowe wakacyjne wersje :) 

piątek, 7 czerwca 2019

Kosmetyczki

Odkąd odkryłam wodoodporne materiału jeszcze bardziej polubiłam szycie kosmetyczek. Dodatkowo za co to lubię, to możliwość łączenia ze sobą różnych tkani, dzięki czemu każda kobieta może mieć swoją jedyną i niepowtarzalną kosmetyczkę :)
Tą kosmetyczkę dołożyłam do upominku dla mamy z okazji Dnia Matki.
Tą dostała ode mnie w prezencie córka znajomej.
Tą dostała ode mnie pewna Ela :)
Uwielbiam je dawać w ramach prezentów :)

wtorek, 4 czerwca 2019

Turkusowy komplet ebru

To komplet w iście wakacyjnym wydaniu! Ebru to hipnotyzujący wzór w pięknych odcieniach turkusu. Świetnie prezentuje się w połączeniu z pikowanym granatowym lnem.
W takiej właśnie kolorystyce powstał komplet składający się z dużej, prostej i pojemnej torby oraz z idealnej na co dzień kosmetyczki. 
Torbak ma ok 38 cm wysokości, 36 cm szerokości i dno o szerokości ok 10 cm. Zapinana jest na zamek. W środku ma dodatkowe 2 kieszonki, w tym 1 zapinaną na zamek. Podszewka uszyta jest z bawełny z motywem egzotycznych kwiatów i kolibrów.
Kosmetyczka ma ok 19 x 23 cm i w całości uszyta jest z wodoodpornych tkanin.
Niedługo pokażę Wam podobną torebkę uszytą z tkaniny w ebru i innej kolorystyce.

niedziela, 2 czerwca 2019

Listonoszki z wymiennymi klapkami - ta przygoda się nie kończy

Wymienne klapki w listonoszkach, to świetny pomysł, którym zainspirowała mnie przyjaciółka prosząc o uszycie takiej torebki. W nabijaniu nap jestem już coraz lepsza! Idzie mi to coraz sprawniej i znacznie mniej się przy tym męczę niż na początku.
Oto kolejne torebki w opcjach z 3 klapkami:
Ten model z pewnością świetnie sprawdzi się o każdej porze roku i w każdej sytuacji. Piwonie i srebrno-szare mazy na wodoodpornym poliestrze oraz pikowana ekoskóra.
Ten to super opcja na cieplejsze dni w roku - począwszy od wiosny aż po złotą jesień. Kwiaty na welurze tapicerskim, złote i czarne liście na wodoodpornym poliestrze i ekoskóra w stonowane  trójkąty.
A to kolejna propozycja na 4 pory roku. Klapki z weluru tapicerskiego w egzotyczne kwiaty i drugiego pikowanego w kolorze butelkowej zieleni oraz w róże i czaszki na wodoodpornym poliestrze.

poniedziałek, 27 maja 2019

Wyjątkowe plecaki dla dorosłych

Na szyciu worko-plecaków dla dzieciaków się moje szycie nie kończy!
Uszyłam też kilka plecaków w wersji dla dorosłych i młodzieży:
Plecak licealisty - z wodoodpornego poliestru w tablice rejestracyjne. Ma on 47 cm wysokości o 40 szerokości.
Kolejne plecaki mają 45 cm wysokości i 40 cm szerokości i są uszyte dla kobiet.
Tak wygląda mój plecak: połączenie wodoodpornego poliestru w pszczoły i róże z nabłyszczaną brązową ekoskórą.
Wakacyjny zestaw urodzinowy dla mamy moje partnera, która zamarzyła sobie, żeby taki plecak zabrać ze sobą na planowany wakacyjny wyjazd w góry. Wodoodporny poliester w amarantowe kwiaty połączyłam z amarantowym pikowanym poliestrem. Do plecaka uszyłam podręczną kosmetyczkę. 
A tak wyglądają plecaki dwóch przyjaciółek: wodoodporny poliester w piękne piwonie połączony z brązową nabłyszczaną ekoskórą. 
Wszystkie plecaki mają w środku kieszonkę zapinaną na zamek. 

piątek, 24 maja 2019

Kosmetyczki

Kosmetyczka przyda się w torebce każdej kobiety bez względu na jej wiek. Te z tkanin wodoodpornych są bardzo praktyczne. 
Oto 3 kosmetyczki, które ostatnio uszyłam:
Kosmetyczka z połączenia wodoodpornych poliestrów: turkusowego w pelikany oraz pikowanego w kolorze jasnego różu - idealna na wakacje :)
Kosmetyczka z pięknym wzorem kwiatów i piór na wodoodpornym poliestrze.
Kosmetyczka z połączenia weluru tapicerskiego w pawie piórka i granatowej ekoskóry.
Każda kosmetyczka ma w środku podszewkę z wodoodpornego pikowanego poliestru - dzięki temu są bardzo łatwe do utrzymania w czystości :)

środa, 22 maja 2019

Poszewki z kolorowych welurów tapicerskich

Dzięki zmianie poduszek na kanapie, sofie czy narożniku można w łatwy sposób zmienić wystrój pokoju. Z drugiej strony po co jednak wymieniać całe poduszki, kiedy można uszyć proste poszewki z pięknych tkanin i nałożyć je na poduszki, które nam się znudziły. 
Właśnie na taki pomysł wpadła znajoma i poprosiła mnie o uszycie nowych poszewek z welurów tapicerskich. Poszewki mają rozmiar 35 x 35 cm i tak się prezentują. 
Z kolei dla mojej mamy uszyłam nowe poduszki na kanapę o wymiarach 35 x 55 cm i odziałam je w poszewki z żółtego weluru tapicerskiego w roślinne motywy.
Wszystkie poszewki zapinane są na zamek. 
Niebawem uszyję kolejne nowe ubranka dla poduszek ;)

czwartek, 16 maja 2019

Jedna torebka - wiele stylizacji! Kolejne 2 torebki z wymiennymi klapkami

Torebki z wymiennymi klapkami, to na prawdę fajne rozwiązanie! Jedna torebka, która dzięki kilku klapkom pasuje do wielu stylizacji i okazji.
Dziś mam dla Was 2 kolejne listonoszki w rozmiarach ok 32 cm szerokości i 27 cm wysokości. Mieszczą więc rzeczy nieco większe od formatu A4. Są więc zgrabne i pojemne. Każda z nich ma w środku dodatkową kieszonkę.
Pierwsza torebka ma jedną klapkę z poliestru wodoodpornego w kwiatki i drugą z czarnego weluru tapicerskiego. 
Druga ma 2 klapki z wodoodpornych poliestrów (w róże i pszczoły na butelkowej zieleni oraz w złote i czarne liście na białym) i trzecią klapkę z pikowanej w plaster miodu ekoskóry.
A dla mojej bratowej, która w prezencie na urodziny dostała ode mnie torebkę z 2 klapkami (czarną i w liście paproci) uszyłam dodatkowe klapki z tkanin idealnych do letnich stylizacji: wodoodpornych poliestrów w egzotyczne kwiaty i z motywem wężowej skóry oraz z kolorowego weluru tapicerskiego. 
Teraz muszę znaleźć czas, żeby i sobie uszyć jakieś wakacyjne klapki, bo moja listonoszka ma tylko klapki w odcieniach czarnego i szarości :)

poniedziałek, 13 maja 2019

Piwonie na wakacyjnej bucket bag

Bucket bag, czyli torebki przypominające worki to kolejny hit w moim szyciu. W dodatku ich szycie sprawia mi wielką przyjemność, a efekty są dla mnie bardzo zadowalające. Jestem nimi po prostu zachwycona! Ostatnio uszyłam tą torbę w nowym połączeniu tkanin i wzorów - czyli wodoodporny poliester w piękne, niczym malowane piwonie połączyłam zgodnie z życzeniem znajomej, dla której szyłam tą torbę z szarą ekoskórą. Do tego doszły srebrne dodatki w postaci oczek zaciskowych, łańcuszka, półkółek i regulatora. 
W środku znajduje się bawełniana szara podszewka w wąsy.
Podszewka ma dwie kieszonki - jedną na telefon i drugą zapinaną na zamek. 
Torebka zapinana jest na zatrzask magnetyczny i dodatkowo ściągana sznurkiem, dzięki któremu uzyskuje ona kształt worka. 
Taka torebka to idealny model na lato!

niedziela, 12 maja 2019

Multikolorowa wkładka do wózka z motylkami

Znajoma poprosiła mnie o uszycie wkładki do wózka jej synka. Miała mieć większe skrzydełka, które będę malucha amortyzować również po bokach wózka. 
Wkładkę uszyłam z wodoodpornego poliestru w kolorową łuskę oraz z granatowego wodoodpornego pikowanego poliestru. 
Do kompletu powstała osłonka na pałąk przy spacerówce.
Dół wkładki posiada gumkę, która utrzymuje wkładkę na miejscu.

poniedziałek, 6 maja 2019

Wiosenne akcesoria dla dziewczynek

W tym roku paczki na zajączka od nas dla maluchów z naszego otoczenia opanowały ciuszki. Dorzuciłam do nich wiosenne akcesoria szyte przeze mnie. 
W jednej z paczek znalazła się szeroka opaska w formie półturbanu z falbaną oraz szeroka chusta - komplet idealny na chłodniejsze wiosenne dni. 
Z kolei dla moich małych bratanic uszyłam opaski z falbanami. 
Te akcesoria na pewno przydały się podczas tej zimnej majówki! 

niedziela, 5 maja 2019

Długouche tildy

Króliki tilda, to ulubieńcy dzieci! Uwielbiam je szyć.
Ostatnio na licytację charytatywną uszyłam taką rozkoszną baletnicę, która wsparła aukcję niezłą sumką, bo rodzice chętnie licytują te króliki dla swoich pociech.
A te 2 króliki uszyłam dla dwóch chłopców. Każdy jest inny, każdy jest wyjątkowy, każdy jest jedyny w swoim rodzaju - tak samo jak ich właściciele.

piątek, 3 maja 2019

Sensoryczne maty dla malucha

Dzieci chętnie uczą się nowych rzeczy. Z natury jesteśmy bowiem istotami bardzo ciekawskimi i dajemy to sobie poznać od najmłodszych lat. Warto więc jest dzieciom zapewnić zabawki dające im możliwość zgłębienia pewnych tajników w sposób bezpieczny i kontrolowany.
Oto moje 2 maty sensoryczne dla malucha, które pozawalają ćwiczyć podstawowe umiejętności.
Mara dla dziecka w wieku 1,5 roku i więcej - ćwiczy sposoby zapinania różnych rzeczy: karabińczyka, klamry, zamka błyskawicznego, rzepa i guzików. A dodatkowo dzięki niej można uzyskać zdolność rolowania i wiązania.
Mata dla dziecka w okolicy 1 roku - przeplatanka uszyta z milutkiego polaru o wymiarach ok 25 na 25 cm.
Taki zabawki mogą zająć dzieci na dłużej :)