Etykiety

piątek, 18 sierpnia 2017

Dwustronny rożek dla niemowlaka - pióra i minky w kolorze lodów truskawkowych

Niedawno znajoma poprosiła mnie o uszycie małej wyprawki dla jej córeczki. Były to 3 rzeczy. 2 z nich już widzieliście, czyli komplet pościeli do wózka oraz duży kocyk w piękne motyle.
Ostatnim elementem był rożek.
Typowy rożek szyłam po raz pierwszy. Generalnie szycie rożka nie różni się wiele od szycia kocyków. Elementy są te same. Jedyne co w tym przypadku jest dodatkowe to zapięcie.
Mojej znajomej zależało na tym, żeby rożek był dwustronny. Dodatkowo nie chciała, żeby był on zapinany na rzepy, a klasycznie zawiązywany. 
Sama wybrała na niego ktkaniny - z jedne strony jest to bawełna w piękne piórka, z drugiej zaś minky, którego kolor został określony jako Strawberry Ice.
Rożek ten ma wymiary 80 x 80 cm. 
Zastanawiałam się, jak umocować wiązanie, żeby rożek był dwustronny, a z wiązaniem nie było problemu. Rozwiązanie szybko mi się nasunęło. 
W dwa przeciwległe rogi wszyłam taśmy, które wcześniej przygotowałam. Jedna z nich jest dłuższa od drugiej. Dodatkowo po jednej i drugiej stronie rożka (minky i bawełna) znajduje się szlufka. W zależności od tego czy na wierzchu ma być minky, czy bawełna wybieramy odpowiednią szlufkę i przeplatam przez nią taśmę (chodzi o tą dłużą taśmę). Dzięki temu nie ma problemu z zawiązaniem rożka w stabilny sposób i nie musimy oplatać go taśmą dookoła.

14 komentarzy:

  1. Ale cudny :) aż szkoda, że ten etap mam już za sobą

    OdpowiedzUsuń
  2. świetny, fajny ten materiał z piórkami

    OdpowiedzUsuń
  3. Piękny! Ta bawełna wygląda na prawdę genialnie :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Wspaniały rożek a motyw piór wprost uwielbiam :D
    Wygląda bardzo sympatycznie.
    Pozdrawiam cieplutko :*

    OdpowiedzUsuń
  5. Cudowny efekt, materiały i samo rozwiązanie rożka - super

    OdpowiedzUsuń
  6. Śliczna ta tkanina w piórka. Rożek wyszedł śliczny.

    OdpowiedzUsuń
  7. Sliczny rozek :))) Bedzie miala malenka wygodnie i milutko w nim :))) Pozdrawiam Cie cieplutko :))

    OdpowiedzUsuń
  8. Faktycznie kolor wygląda smakowicie ;) a bawełna w pióra prezentuje się pięknie... ahh, cuda tworzysz!

    OdpowiedzUsuń
  9. Rewelacyjny rożek. Super wygląda w tych kolorkach. A wszelkie piórka na tkaninach uwielbiam wprost :)

    OdpowiedzUsuń
  10. pysznie ;) i do tego i kolorki i piórka ^_^ super

    OdpowiedzUsuń