Etykiety

niedziela, 24 stycznia 2016

Folklove - pokrowiec na ultrabook

Renesans folkowych motywów - tak można określić to zjawisko, które chyba każdy z nas obserwuje w sklepach wszelkiego rodzaju. Cepelianka w, moim zdaniem, lepszym wydaniu ;)
Łowickie wzory łączone z filcem to istny hicior! A bawełna z takim motywem, to jedna z najpiękniejszych tkanin z jakimi miałam do czynienia. Nie pozostało mi więc nic innego, jak w końcu uszyć coś z ich udziałem dla siebie samej. 
Okazja się pojawiła. Nowy służbowy ultrabook wymagał pokrowca. To, że pokrowiec ma być filcowy było jasne. A co na nim? To był trudny wybór. Padło na taki wzór :)
Bawełniane serce przyszyłam za pomocą gęstego zygzaku. Dookoła serca naszyłam wzór za pomocą jednego z posiadanych przez moją maszynę ściegów dekoracyjnych. Pierwszy raz używałam tego typu ściegu. Nie jest to trudne, choć wiem już jakich błędów unikać przy kolejnych podejściach.
Po raz pierwszy (i chyba ostatni) jako zapięcie zastosowałam zatrzask magnetyczny. Choć jest on praktyczny, to jednak problemem jest zakrycie wystających blaszek na zewnętrznej stronie (stąd ten guzik). Jednocześnie w przypadku laptopa o niejednakowej szerokości na całej długości jest mały problem z trafieniem zatrzaskiem w odpowiednie miejsce. Z doświadczenia  - rzep sprawdza się tu o wiele lepiej.
Standardem jest u mnie to, że pokrowce na laptopy szyte są na wymiar, więc pasują idealnie. 
Ten pokrowiec uszyłam z filcu impregnowanego i tym razem strona impregnowana jest wierzchnią stroną pokrowca - ma to zapobiec nadmiernemu jego filcowaniu.

14 komentarzy:

  1. Super jest ten pokrowiec! Śliczny:)

    OdpowiedzUsuń
  2. Pokrowiec prezentuje się świetnie:) Folkowy wzór, to super pomysł:) Ściskam!

    OdpowiedzUsuń
  3. Super,podoba mi się to połączenie!!!
    Ja właśnie też mam ochotę zamówić taki materiał :) Tylko zastanawiam się jakie tło wybrać-czerń czy biel ;p

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja mam i biel i czerń. Z bieli jeszcze nic nie szyłam, ale przymierzam się do poduszek. Do tzw. "przydasi" praktyczniejszy jest ciemniejszy odcień.

      Usuń
  4. Ale fajny! Nie dość, że ładny to do tego jaki praktyczny :)

    OdpowiedzUsuń
  5. Piekny i do tego praktyczny !!! :) Bardzo mi sie podoba :)) Super obszylas serduszko :)) Ja uwielbiam te sciegi dekoracyjne :) Pozdrawiam :))

    OdpowiedzUsuń
  6. Piękny wzór ;) Ślicznie dobrane kolory i faktury ;) Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  7. piękne to etui:) Serduszko ślicznie obszyte...

    OdpowiedzUsuń
  8. Pięknie wygląda etui ! Folk i serce idealnie do siebie pasują na szarości :)

    OdpowiedzUsuń
  9. Piękny i praktyczny! Mi się takie motywy bardzo podobają :)

    OdpowiedzUsuń
  10. Bardzo fajne etui, chociaż osobiście polecam etui zapinane na zamek :) bezpieczniej

    OdpowiedzUsuń