Etykiety

poniedziałek, 18 lutego 2019

Sensoryczne, zadaniowe maty dla dzieci

Widziałam wiele sensorycznych, zadaniowych rzeczy dla dzieci. Moja trzyletnia bratanica dostała na święta wielką drewnianą tablice z wieloma zadaniami, jak kłódka, dzwonek, zamki i inne rzeczy, do ćwiczenia sprawności manualnych, które mogą się przydać w codziennym życiu. Ja kiedyś uszyłam matę sensoryczną dla młodszych dzieci i teraz przyszło mi uszyć 2 kolejne - 1 dla chłopca, a druga dla dziewczynki. Materiałem bazowym obu mat jest minky i bawełna. Mary te można rolować i dzięki sznurkom uszyć się wiązania, co w przyszłości przyda się przy wiązaniu butów.
W środku każdej maty znajduje się plastikowa klamra, plastikowy karabińczyk, zamek, rzep oraz guziki. Te maty uczą więc podstawowych czynności zapinania i odpinania różnych rzeczy. Ćwiczą sprawność manualną w bezpieczny sposób. Pobudzają rozwój malucha. 

4 komentarze:

  1. Bardzo przydatna zabawka i na pewno uciecha dla dzieci.

    OdpowiedzUsuń
  2. Bardzo fajne!!!
    Ja miałam chęć uszyć książeczkę w tym stylu ale jakoś nie ma kiedy ;p

    OdpowiedzUsuń