Etykiety

czwartek, 7 maja 2015

Zwierzaki - cudaki: czas na słonie

Pewnie i Wy śledzicie życie niejednego bloga. Jednym z tych, które śledzę ja jest blog ADELA SZYJE. Przeglądając ostatnio posty na tym blogu wpadłam na informację o akcji szycia słoni "Setki słoni dla dzieciaków", która zorganizowana została przez Fundację Słonie na Balkonie. Szyte słonie trafiać mają do dzieci przebywających na dziecięcym oddziale łódzkiego szpitala psychiatrycznego. Więcej o tym, co i jak opowiada sama Adela, która mocno reklamowała tą akcję na swoim blogu. Akcja szycia słoni z konkursem w tle zakończyła się w kwietniu, ale słonie do Fundacji słać można przez cały rok. Akcja ta bardzo mi się spodobała. I tak oto postanowiłam do niej dołączyć. Do szycia przyłączyły się także 2 moje koleżanki, które również tworzą szyciowe gadżety. Postanowiłyśmy więc stworzyć po słoniu, włożyć je do jednego kartonu i wysłać do Fundacji Słonie na Balkonie.

Ja swojego słonia już uszyłam. Właściwie to uszyłam nawet 3 słonie. Do Fundacji trafi słoń z zielonymi uszami - on powstał jako pierwszy i tak mi się spodobał, że postanowiłam uszyć drugiego - tym razem dla małego Leona. Spodobał się on mamie malca i poprosiła mnie ona o uszycie kolejnego, dla kilkumiesięcznej kuzynki Leosia.

 Słonie różnią nie tylko kolory i oczy. Słoń z zielonymi uszami ma z tyłu, nad ogonkiem filcowego motyla. A słoń z granatowymi uszami oraz ten z różowymi mają jedno z uszu szeleszczące - one trafi do kilkumiesięcznych dzieci.

Słonie różnią też uszy - i nie chodzi tu o kolor i wzór bawełny jaką użyłam do ich uszycia, ale o to, że granatowe i różowe uszy przestebnowałam na obwodzie. Z zielonymi tego nie zrobiłam. Jednak i jedne i drugie wyglądają wg mnie fajnie. Także to jakie uszy uszyć zależy tylko od nas.

Słonie się Wam kłaniają i zachęcają do szycia ich braci i sióstr ;)

4 komentarze:

  1. Słonie to super sprawa, bardzo podoba mi się również wkład do kosza na rower, który uszyłaś niedawno :) Pozdrowionka!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dzięki za odwiedziny :) I jak zwykle czytam miłe słowa przez Ciebie napisane :) Miło mi Asiu :) Pozdrawiam

      Usuń
  2. Piękne słoniki:) Wesołe i kolorowe wzory, bardzo w moim guście:)

    OdpowiedzUsuń