Etykiety

czwartek, 9 sierpnia 2018

Takane ball

Moja bratanica ma już 2 miesiące. Jeszcze za nim się urodziła pojawił mi się w głowie pomysł na uszycie piłki "Takane". To jedna z pierwszych zabawek Montesori, która pomaga w odpowiednim rozwoju maluszków. Podobno dla dzieci w wieku od 3 miesięcy to idealna zabawka umożliwiająca naukę chwytania, kopania, turlania i uderzania. Czasami te piłki mają ruchome części - moja jednak takich nie posiada. Uszyłam ją z bawełny w kontrastowych kolorach, które przyciągają wzrok maluszków. Jej nietypowy kształt budzi zapewne też ciekawość dzieci. 
Ta piłka ma ok 12 cm średnicy.
Szycie jej potwierdziło mi regułę, że małe rzeczy sprawiają tyle samo, o ile nie więcej, problemów przy szyciu, jak te duże. Są też równie pracochłonne. Szycie tej małej piłki zajęło mi prawie 3h. A wszystko przez to, że każdy z 16 elementów zszytych na maszynie trzeba było wypchać, zaszyć otwory, pozszywać ręcznie razem - a szycie ręcznego nie znoszę!
No ale efekt końcowy jet fajny i mam nadzieję, że będzie to fajny upominek dla mojej bratanicy.

4 komentarze:

  1. To fakt małe nieznaczny szybciej, ja też przy małych filcakach mam sporo zabawy. Piłeczka fajnie wyszła i na pewno sprawi dużo radości a przedewszystkim spełni swoją rolę.

    OdpowiedzUsuń
  2. Nie znam tej piłeczki ale wyglada swietnie !!!

    OdpowiedzUsuń
  3. Niebanalna piłka, nigdy takiej nie widziałam. Świetne kolory - połączenie bieli, czerni i czerwieni należy do moich ulubionych kombinacji.

    OdpowiedzUsuń
  4. O rany,ja to nie wiedziałabym jak się do tego zabrać!!!

    OdpowiedzUsuń