Etykiety

piątek, 23 czerwca 2017

Miętowy komplet dla dziewczynki

Mam wśród znajomych pewną dziewczynę, która zawsze, gdy w jej otoczeniu rodzi się jakieś dziecko prosi mnie o uszycie jakiegoś prezentu. Najczęściej jest to zestaw złożony z kocyka minky, żyrafy i kostki sensorycznej. Tak też było ostatnio.
Zostałam poproszona o uszycie zestawu dla dziewczynki.
Na kolor przewodni wybrałam miętę.
Kocyk to połączenie miętowego minky z bawełną w szopy i lisy w indiańskim klimacie. 
Ma on 100 cm długości i 75 cm szerokości. Wyposażony jest w zestaw tasiemek do ciągania. Może być zarówno kołderką jak i matą, bo ma w sobie warstwę miękkiej ociepliny odzieżowej. 
Do kocyka dołączyła miętowa żyrafa, która idealnie mieści się w malutkich dłoniach, choć przy noworodku nie wygląda na bardzo małą - ma ok 30 cm wysokości. 
Wraz z żyrafą dołączyła także grzechocząca i szeleszcząca kostka wyposażona w rożnego rodzaju tasiemki. To połączenie tkanin z kocyka oraz różowej bawełny w koniczyny.
Wiem już, że szykuje się kolejny taki zestaw, ale czekam jeszcze na informację czy dla chłopca, czy dla dziewczynki on będzie.

środa, 21 czerwca 2017

Kosmetyczki na okrągło

Kolejne jedyne w swoim rodzaju kosmetyczki są już w rękach nowych właścicielek.
Pierwsza z nich to kosmetyczka z pięknym marokańskim wzorem, którą uszyłam w ramach jednej z ostatnich wymianek.
Dwie kolejne kosmetyczki uszyłam dla pewnej Aśki. Miały być niespodzianką. Aśka, to tak pozytywna osoba, że bez multikoloru się nie obyło. 
Powstała więc mała kosmetyczka do torebki w egzotyczne ptaki i kosmetyczka XXL w folkowym wydaniu mieszcząca wszystko.
Ostatnią kosmetyczkę uszyłam dla znajomej. Tym razem to praktyczna kosmetyczka do torebki z motywem modnych obecnie strzał :)

poniedziałek, 19 czerwca 2017

Torebka z Dorą

Była torebka dla dziewczynki z Myszką Minie, a dziś przedstawiam Wam torebkę dla mojej bratanicy, która ma niespełna 2 lata z bohaterką jej ulubionej bajki - Dorą. 
Aplikację wycięłam z cienkiego filcu. 
Torebka ma ok 15 cm wysokości i ok 20 cm szerokości. Posiada regulowany pasek o szerokości ok 2,5 cm oraz długości maksymalnej 70 cm.
Torebka zapinana jest na zatrzask magnetyczny. Materiał z jakiej ją uszyłam to tkanina tapicerska imitująca niebieski jeans. W dotyku jest miękka i bardzo miła. (To ta sama tkanina, z jakiej uszyłam jedną z toreb typu hobo)
 W środku ma podszewkę z uroczej bawełny w kolorowe słoniki oraz mała kieszonkę na drobiazgi.
Moja bratanica dostała ją jako odrobinę spóźniony prezent na Dzień Dziecka. Jeszcze tego samego dnia zadowolona wyruszyła z nią na pierwszy spacer. 

piątek, 16 czerwca 2017

Niebanalne ślubne upominki

Często zastanawiamy się nad tym, jaki upominek przygotować dla naszych bliskich z okazji ich ślubu. Problem jest szczególnie wtedy, gdy w otrzymanym zaproszeniu nie ma sugestii, co do najchętniej widzianych przez Młodych prezentów.
Oto 2 propozycje na mniej lub bardziej typowe spersonalizowane upominki:

Taki zestaw uszyłam dla znajomej, która wręczyła go swojemu bratu i bratowej w dniu ich ślubu. Pomysł był jej. Tulipany folkowe oraz woreczek na pieniądze jako alternatywa dla zwykłej koperty.
Woreczek uszyłam z grubej bawełny w kolorze ecru. Do przewiązania użyłam koronkowej tasiemki.
Grafikę narysowałam specjalnym markerem do tkanin.

poniedziałek, 12 czerwca 2017

Młoda Para

Dziś prezentuję Wam Młodą Parę uszyta dla znajomej. To moja pierwsza tego typu praca, choć szyłam już Młodą Króliczą Parę.
Ta para powstała jednak w oparciu o wykroje aniołów tilda.
Lalki mają ok 75 cm wysokości. 
Wykrój Pana Młodego musiała zmodyfikować, żeby nieco bardziej rozbudować mu ramiona i pozbawić go bardzo szerokich bioder, jakie ma oryginalny wykrój tego anioła. 
Panna Młoda ma koronkową gorę sukienki, oraz długi dół złożony z dwóch warstw (bawełna i tiul przeszywany koronką). Spódnicę uszyłam z półkoła i wykończyłam jej górę kontrafałdami.
Jej włosy upięłam w kok, który znajduje się z boku. Do koka przyszyłam welon z tiulu.
Pana Młodego ubrałam w czarne spodnie, białą koszulę z mankietami i guzikami oraz szelki. Jego fryzura była o wiele bardziej pracochłonna, bo każdy kępek włosów musiałam osobno przyszywać.
Zupełnie niecelowo wyszedł mi bardzo fajny efekt - Pan Młody zerka w stronę Panny Młodej (oczywiście pod warunkiem, że siedzi z odpowiedniej strony ;) )
Młodzi trzymają serce z wyhaftowanymi ściegiem maszynowym imionami i datą ślubu.
Serce to jest na gumce, dzięki czemu można je w dowolnym momencie ściągnąć lub założyć na złączone ręce lalek.

sobota, 10 czerwca 2017

Miś dla małej Kamy

Szukając prezentów dla maluszków, szczególnie wybierając się do nich w pierwsze odwiedziny najczęściej decydujemy się na ciuszki lub zabawki. Jeżeli chodzi o te drugie, to polecam zabawki personalizowane, które będą też fajna pamiątką. Dobrze jest dobierać też wielkość zabawki do wieku i możliwości dzieci - tak, żeby ta zabawka mogła od razu wylądować w ich rączkach, a nie czekać na odpowiedni moment czasami nawet kilka ładnych miesięcy.

Jakiś czas temu znajoma poprosiła mnie o uszycie personalizowanego misia dla małej Kamy.
W dodatku miś miał mieć tiulową spódnicę baletnicy.
Jej prośbę tak urzeczywistniłam.
Spódniczka jest ściągana. Tiul małe dzieci może drażnić bo jest dość sztywny, dlatego Kama może spokojnie bawić się misiem bez spódnicy.
Miś ma ok 20 cm wysokości. 
Imię wyszyłam dzięki mojej maszynie, która ma tryb wyszywania liter. Ich wielkość idealnie pasuje do wielkości miśka.